A. OBJEKTIF
Menyediakan infrastruktur Bangunan Kerajaan bagi Kementerian Pelanggan bagi memenuhi Dasar Pembangunan Negara dengan menumpukan kepada:-
1 Menyerahkan 100% projek mengikut jadual yang dipersetujui dengan varian 10%.
2 Menyiapkan 100% projek mengikut kos yang diluluskan dengan varian 10%.
3 Ke arah produk berkualiti yang memenuhi kepuasan pelanggan kepada tahap melebihi 70% (berdasarkan kepada borang kepuasan pelanggan).
4 Membelanjakan 100% peruntukan tahunan projek dengan varian 5%.
5 Ke arah produk berkualiti yang menjurus kepada aduan sifar daripada pelanggan di mana kurang daripada 10 jenis aduan* bagi setiap projek yang berkait dengan ciri-ciri berikut: 
  a) Kefungsian produk sebagaimana rekabentuk
  b) Selamat digunakan
  c) Kemudahan senggaraan
  d) Mutu ketukangan (workmanship).
* Jenis aduan bermaksud satu bentuk kerosakan / kecacatan / kegagalan mana-mana komponen dalam produk tanpa mengira bilangan lokasi atau kekerapan yang berlaku semasa tempoh tanggungan kecacatan bagi sesuatu projek.

 

B. VISI

Menjadi pemberi perkhidmatan bertaraf dunia dan pusat kecemerlangan dalam bidang pengurusan aset, pengurusan projek dan kejuruteraan untuk pembangunan infrastruktur negara berteraskan modal insan yang kreatif dan inivatif serta teknologi terkini.
 

C. MISI

Misi JKR ialah untuk menyumbang kepada pembangunan negara dengan :-
 
  • Membantu pelanggan kita merealisasikan matlamat dasar dan menyampaikan perkhidmatan melalui kerjasama sebagai rakan kongsi strategik.
 
  • Mempiawai proses dan system kita untuk memberikan hasil perkhidmatan yang konsisten.
 
  • Menyediakan perkhidmatan pengurusan aset dan projek yang effektif dan inovatif.
 
  • Mengukuhkan kompetensi kejuruteraan sedia ada.
 
  • Membangunkan modal insan dan kompetensi baru.
 
  • Mengutamakan integriti dalam memberikan perkhidmatan.
 
  • Membina hubungan harmoni dengan masyarakat.
 
  • Memelihara alam sekitar dalam penyampaian perkhidmatan

 

Hubungi Kami

JABATAN KERJA RAYA NEGERI KEDAH
Tingkat 5, Bangunan Sultan Abdul Halim, Jalan Sultan Badlishah,
05582 Alor Setar, Kedah Darul Aman.

Pej. Am : 04-7748000
Pertanyaan : 04-7331758 / 1258
Faks : 04-7331535

JKRKedah.jkr[@]1govuc[.]gov[.]my

Statistik Pelawat

Hari ini1
Semalam23
Minggu ini1
Bulan ini452
Keseluruhan44691

20 Ogos 2018

Guests : 91 guests online

Kod QR JKR Kedah

  
Imbas Kod QR untuk pengguna
telefon pintar & tablet

 

 
Template Settings
Select color sample for all parameters
Red Green Blue Gray
Background Color
Text Color
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Scroll to top